-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daar lig je dan. Op bed in jouw
slaapkamer. Je kan geen kant op. Dag 9 met gips.
Je pakt de camera, jouw beste vriend, die op het bureau ligt en gaat weer op bed liggen. Tijd om verder te kijken dan de tenen die uit het witte gips steken. Wat zie je? Wat is interessant genoeg om te fotograferen?
Je pakt de camera, jouw beste vriend, die op het bureau ligt en gaat weer op bed liggen. Tijd om verder te kijken dan de tenen die uit het witte gips steken. Wat zie je? Wat is interessant genoeg om te fotograferen?
Het eerste wat je vast leg is een houtenbord. Het ziet er oud uit. In donkere beschadigde letters staat er op: “To be OLD and WISE, first you must be YOUNG and STUPID”. Waar zou het hout vandaan komen? Van een oud scheepswrak misschien? Je sluit je ogen ziet een schip die in een storm de woeste golven trotseert. Je opent je ogen en staart nog even naar het bord. “OLD and WISE” en “YOUNG and STUPID” springen eruit en je vraagt je af wat degene heeft meegemaakt om tot deze uitspraak te komen.
Je zet een raampje open en vervangt
de lens op je camera voor een 300 mm lens, zodat je de dingen aan de
overkant kan zien. Je voelt de koude en frisse lucht die door het
raam je kamer in komt. Je tuurt door je camera. Een Himalaya van
boeken en een Mount Everest van CD's. Je ogen worden getrokken naar
de glazen ballerina die aan een plank hangt. De wind kietelt haar
voeten en laat haar dansen. De veren van haar tutu dansen mee op de
wind, terwijl ze de ene pirouette na de andere maakt. Je tuurt verder. Je ogen vallen op het kleine gouden faraobeeldje van Toetanchamon. Je sluit je ogen en ziet meteen de droge zanderige woestijn. De zon schijnt in je rug en je voelt de warme wind.
Je opent je ogen en legt jouw camera naast je neer op bed. Zo saai is je kamer nou toch ook weer niet...
.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten