donderdag 25 december 2014

Christmas Song

Dit jaar is met uit stekt het jaar van de nieuwe kerstliedjes.
Ik geloof dat er nog nooit zo veel nieuwe kerstnummers zijn uitgebracht dan in de afgelopen paar maanden.

"Santa tell me" van Arianna Grande, deed me overigens erg aan de "All I want for Christmas is You" van Mariah denken. Het nummer van de Jumbo reclame, die onderhand iedereen nu wel mee kan zingen. "I'll be there this Christmas" van Gary Fomdeck. Nick en Simon hebben dit jaar ook weer een nieuwe kerstcd uitgebracht. De Common Linnets komen met een kerstnummer voor op een Amerikaanse kerstcd. En Gerard Joling komt zelfs met een hele cd vol nieuwe kerstnummers!

Zelfs "Do they know it's Christmas Time" is opnieuw ingezongen, om geld in te zamelen tegen het Ebolavirus.
                         

Ik als groot kerstliedjesliefhebber (uhm not...) moest hier wel een stukje over schrijven. Mariah Carey komt me al jaren met haar "All I want for Christmas is You" m'n strot uit. Eigenlijk heb ik het met de meeste oude Christmas songs wel gehad. Ieder jaar zijn het weer dezelfde zoete nummers die voorbij komen.

Eerder noemde ik al Gerard Joling. Hij bracht eerder dit jaar zijn nieuwe kerstalbum "Christmas, the Birth of Love" uit. Een cd vol Engelstalige en originele kerstnummers. Ik ben geen Jolingfan, maar op zijn nieuwe kerstcd staan echt goede nummers. "The Birth of Love"is toch wel mijn favoriet. Misschien komt dat ook wel omdat ik het een totaal niet Joling nummer vind.


                              

Helaas is bovenstaande het enige wat ik online van "The Birth of Love" heb kunnen vinden. Het nummer doet mij heel erg denken aan "Skyfall" van Adele. Horen jullie het ook? Of ligt het misschien toch aan mij...

Wat ik toch wel de beste nieuwkomer vind is Gary Fomdeck, oftewel Gerard Ekdom van 3FM, met zijn nummer "I'll be there this Christmas". Dit nummer is wat mij betreft een blijvertje :-)


Dit was het dan.
Ik zal ongetwijfeld een hoop nieuwe nummers zijn vergeten of misschien nog wel niet gehoord hebben. Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie nieuwe favoriete kerstsong! Let me know ;-)


Fijne Kerstdagen!
Buon Natale!




"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten