donderdag 4 december 2014

NaNoWriMo - Update 5

November is voorbij. NaNoWriMo zit er voor dit jaar weer op. Zoals beloofd hier nog een kleine en laatste update.

De afgelopen maand ben ik erg druk geweest met de National Novel Writing Month. Dit jaar was het tweede jaar dat ik een poging waagde. Vorig jaar lukte het niet, maar dit jaar zou anders zijn... En dat is gebeurd! Dit jaar wist ik het doel, 50.000 woorden, wel te halen. Dat lukte mij zelfs voor het einde van de maand!

De avond van 28 november was mijn avond om even trots te zijn.
Ik behaalde de 50.000 woorden! Hier was mijn verhaal alleen nog niet af... Wel was het einde in zicht. Daarom gaf ik deze NaNoWriMo uitdaging een wending. Mijn doel was om aan het eind van de maand mijn verhaal af te hebben. Dit was eerlijk gezegd niet heel realistisch van mij... Eind november heb ik dan ook niet gehaald. 3 december daar in tegen wel! Met ruim 6.500 extra woorden heb ik gisteren het einde kunnen schrijven.

Nu heb ik een verhaal met kop en staart, en alles daar tussenin, liggen.
Werk wat ik kan gaan kneden en schaven. Scenes zullen aan elkaar geschreven moeten worden. Zinnen zullen een metamorfose ondergaan. En dan is het af. Dat is best een gek idee.... Gek dat daarmee het verhaal van Lara klaar is.

Of nou ja klaar.... Eerlijk gezegd is dit nog maar het begin.
Omdat ik besloten heb het verhaal met een open einde te laten eindigen is er een tweede deel mogelijk. En ik zal eerlijk zijn, ik heb ideeën zat. De eerste aantekeningen zijn al gemaakt. Er staat Lara een hoop te wachten. Maar laat ik meteen duidelijk zijn, dat tweede deel ga ik niet in één maand schrijven.
Al zou het mooi zijn als het me zou lukken...

Nu ga ik iets engs doen...
Wees niet bang, voor jullie zal dit niet eng zijn.

Ik heb Lara's verhaal nu af. Het zijn allemaal puzzelstukjes die ik enkel nog in elkaar hoef te schuiven. Feedback zou daar welkom bij zijn. Het gaat hierbij niet om het zoeken naar spelfouten, want ja ik weet dat die er in zullen zitten (helaas...). Het gaat om de verhaallijn. Klopt er wat er gebeurd, zijn er stukken die misschien weggelaten kunnen worden? Hou er alleen we rekening mee dat het gaat om een verhaal voor jongeren ;-)

Nou ik ben benieuwd!


"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten