donderdag 11 december 2014

"Laat het gaan" oftewel "Let it gooo"

Ik kan niet geloven dat ik dit ga doen.
Maar ik laat het gaan ;-)

Waar ik het over ga hebben? Over de film van Frozen van Disney.
Gaat ze dat echt doen? Ja, dat ga ik echt doen ;-)

De film is afgeleid van het beroemde sprookje De sneeuwkoningin van Hans Christian Andersen, dat in 1844 verscheen.

Op 1 November 2013 kwam de clip van het nummer Let it go van Demi Lovato uit. Dit nummer, wat je wel de titelsong mag noemen, is het bekendste nummer uit de film Frozen. Er zijn twee varianten van het nummer zo heb je het origineel uit de film en de pop-versie van Demi.

Demi's versie was de eerste die ik hoorde. Toen ik haar versie van "Let it go" hoorde was ik meteen verkocht. Het nummer behoort nu nog steeds tot mijn favorieten. Het origineel is totaal het tegenover gestelde dan dat van Demi en is gezongen door Idina Menzel (die in veel Broadway stukken gespeeld heeft en o.a. te zien was in Glee). Beide nummers bezorgen mij telkens weer kippenvel.



Dankzij Demi's versie van Let it go werd ik nieuwsgierig naar de film. Ik zou en moest hem zien! In de bioscoop heb ik hem niet gezien en het duurde ook even voordat ik de film op DVD had aangeschaft. Nu lag hij al een tijdje onaangeraakt in de kast. Ondanks dat ik de film niet in de bioscoop heb gezien of überhaupt gezien had raakte ik toch in de ban van Frozen. Ik heb zelfs een t-shirt met de inmiddels beroemde quote van sneeuwpop Olaf. 

"Some people are worth melting for"


Vorige week was de tijd daar. Ik heb de film uit de kast gehaald en eindelijk in de DVD-speler gestopt. Ik kan jullie vertellen dat de film meer was dan ik er van had verwacht. Een verhaal over twee zussen en hun zusterliefde voor elkaar. Een verhaal met een twist, want de galante prins blijkt in de loop van dit verhaal een gigantische kwal te zijn.

De film zit vol nummers. Het nummer Do you want to build a snowman vind ik de meest schattige, maar tegelijkertijd ook het meest zielige nummer. Tijdens dit nummer maakt de film een tijdsprong.


De film laat ook zien dat prinsessen niet altijd mooi wakker worden, zoals we in de meeste films wel zien gebeuren.



Meer zal ik niet over de film vertellen, daarvoor moeten jullie hem maar gewoon gaan kijken ;-)

Frozen heeft mij in ieder geval helemaal ingepakt.
In maart 2015 zal er een short (een korte film) volgen genaamd Frozen Fever, deze zal met de nieuwe live action Cinderella te zien zijn. [Bron: PerezHilton.com]

Nu maar hopen dat er ooit nog een (grote) tweede Frozen film gaat komen.



"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten