maandag 6 oktober 2014

Een modern sprookje

Zoals sommigen van jullie weten ben ik op moment bezig met het schrijven van sprookjes. Ik probeer zelf originele sprookjes te schrijven, zowel in een modern als in een oud jasje.

Maar ik heb me nu ook aan een oud en wereldberoemd sprookje gewaagd.
Het gaat om mijn favoriete sprookje. Ondanks dat er al meerdere varianten van zijn gemaakt, kan ik het niet laten om zo ook mijn eigen versie te schrijven. Ik denk dat jullie het sprookje al kunnen raden. Ik heb inderdaad Assepoester in een nieuw modern jasje gestopt.

In mijn verhaal heb ik Lillian 'Lilly' Jones om gedompeld tot mijn Assepoester. Samen met haar stiefvader Richard, stiefbroer Marc en stiefbroertje Kevin woont ze in een groot huis. Haar stiefvader is een succesvol zakenman die maar weinig thuis is. Lilly zit, net als haar stiefbroer, in het laatste jaar van High School. Ze wilt heel graag naar de dansacademie in New York en traint hier hard voor. Ondertussen komt er ook een nieuwe jongen op school, namelijk de wereldberoemde Jake Brooks. Hij wilt omdat hij in zijn laatste schooljaar zit, dit ook op een school afmaken. Dan zijn daar nog beste vriendin Tina en de populaire Ceci, die nergens voor terugdeinst. Natuurlijk zorgt dit voor de nodige spanningen....

Op moment ben ik dit sprookje druk aan het herschrijven. Toen ik met dit verhaal begon heb ik het in de verledentijd geschreven, ondanks dat ik hier nog een hoop aanpassingen moet doen, ben ik inmiddels aan de grote puzzel begonnen om het verhaal ook in de tegenwoordige tijd te schrijven. Dan krijgt het toch weer een hele andere lading. Maar kan een sprookje in de tegenwoordige tijd geschreven worden? Hmmm...daar ga ik nog een keer op terug komen.

Dit was het voor nu.
Ik heb hiernaast nog een nummer die perfect bij sprookjes past. Once Upon a Dream gezongen door Emily Osment.













"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten