zaterdag 4 oktober 2014

Taalmoment: Frankrijk

Onderstaande tekst heb ik moeten schrijven voor de vooropdracht van de eerste module van de Schrijversacademie. Hierbij moest het gaan om een taalmoment. Een moment waarbij je je bewust werd van (een andere) taal. Dit moment moesten wij in maximaal 100 woorden schrijven. En dat klopt, dat is inderdaad niet veel. Ik kan jullie vertellen dat het een hele uitdaging is geweest...

Welk taalmoment schiet jou het eerst te binnen?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Taalmoment: Frankrijk 

15 jaar en voor het eerst in Parijs. Voor het eerst in Frankrijk, samen met school. We liepen langs een McDonalds met een bakkerijtje. Terwijl mijn klasgenoten voor een ‘echte Franse’ hamburger gingen, ging mijn voorkeur uit naar een Franse croissant. “Do you speak English?” vroeg ik de dame in mijn beste Engels. “Oui” antwoordde ze. Even was ik verbijsterd. In het Engels bestelde ik mijn croissant, terwijl de dame in het Frans terug ratelde. Ik betaalde voor mijn croissant en liep verbaasd de McDonalds uit. Ik had toch niet voor niks om Engels gevraagd…





"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten