woensdag 8 oktober 2014

Hema make-upje

Wat me laatst toch is overkomen...

Een tijdje terug was ik aan het werk. Het was op een rustige doordeweekse dag en ik stond in de winkel toen twee (oudere) dames en een dochter wat bij mij af wilde rekenen.

"Wat heb je een mooie oogmake-up op" klonk het compliment al snel. "Ja, het ziet er mooi natuurlijk uit, met een subtiel glittertje" complimenteerde de andere dame. Een subtiel glittertje?, dacht ik bij mezelf. Die oogschaduw is één en al glitter... Maar ik bedankte ze vriendelijk en ging er verder niet op in. "Dat zou jou ook mooi staan" gebaarde de moeder naar haar dochter en ze vroeg of ik mijn ogen heel even wilde sluiten. Ik had verder geen bezoekers in de winkel en deed wat de moeder mij vroeg.

"Wat voor make-up heb je daarvoor gebruikt?" werd mij al snel gevraagd. "De mousse oogschaduw van de HEMA" antwoorde ik. Bij de naam HEMA zag ik hun blik vertrekken. Er werd geen woord meer over mijn make-up gezegd. De dames rekende af en verlieten daarna de winkel.

Hoofdschuddend liep ik het magazijn in.
Als mensen nou eens minder om een merkje zouden geven...








"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten