dinsdag 11 november 2014

NaNoWriMo - Update 1

Ja, daar is die dan eindelijk! Mijn NaNoWriMo-update!

Tsjaa, ik heb nu wel leuk bedacht om een update te plaatsen over mijn NaNoWriMo-voortgang, maar eigenlijk heb ik niet z'n goed idee wat ik jullie moet vertellen.

Moet ik vertellen dat ik al mijn vrije uurtjes aan NaNoWriMo besteed? Dat ik soms wel de hele avond met mijn laptop op schoot zit? Of moet ik vertellen over 9 september? De dag dat ik letterlijk met mijn handen in het haar zat, omdat ik mijn ideeën heel slecht kon verwoorden?

Interesseert dat jullie? Ik heb geen idee.
En ach, nu heb ik het jullie toch verteld.
Voor degenen die het geen ene moer kan schelen, SORRY!!!

Ik denk dat ik jullie toch even een korte samenvatting over de afgelopen tien dagen ga geven....

Nou, zoals jullie weten zijn er inmiddels 10 (stressvolle) schrijfdagen verstreken. Dit leek mij daarom wel een mooi moment voor een update. Wat een mooie bijkomstigheid is, is dat ik op de tiende dag het ook nog eens voor elkaar heb weten te krijgen om 25.000 woorden te behalen. Ik moet zeggen dat dat best wel een lekker gevoel geeft.

Op 1 november klonk het startsein. De National Novel Writing Month (NaNoWriMo) was officieel begonnen. Die dag begon ik met een gigantische sprint die mij een mooie voorsprong gaf. Het schrijven ging de eerste dagen zo vlot, dat ik al snel een voorsprong van 10.000 (TIENDUIZEND!!!) woorden te pakken had. Dit gaf een nog beter gevoel. Ik voelde mij euforisch en wist iedere dag (en als ik moest werken avond)  mijn verhaal met duizenden woorden uit te breiden. De woorden leken zelf een weg uit mijn hoofd, via vingers en toetsenbord, op het scherm te vinden. Tot een dag of twee geleden...

Sinds een dag of twee gaat dat ineens een stuk minder vlot. Op de negende dag bereikte ik zelfs een diepte punt. Op die negende dag kreeg ik ong. 850 woorden uit mijn vingers. Ik haalde die dag niet mijn doelstelling van 1.600 woorden per dag. Ondanks mijn grote voorsprong zaten die 850 woorden mij helemaal niet lekker. Die nacht heb ik ook slecht geslapen.

Op de tiende dag ben ik er uitgebreid voor gaan zitten. Kop telefoon op, muziek aan, wifi uit en schrijven maar! Mijn doel was om die dag 2.000 woorden te typen. Een aantal wat normaal geen enkel probleem is. Met die 2.000 woorden zou ik mijn voorsprong van 10.000 ook weer terug hebben. Ik kan jullie vertellen dat het me helaas, op 200 woorden na, niet is gelukt....

Maar des te meer ben ik gemotiveerd om vandaag wel die 200 extra woorden op papier te krijgen. Dus ik ga weer snel aan de slag!

Wens me succes!
(En ik beloof jullie dat een volgende update niet nog eens 10 dagen op zich zal laten wachten)



"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten