zaterdag 1 november 2014

NaNoWriMo

WAT?! Kan ik jullie horen denken bij het lezen van de titel. Maar je leest goed, en ja ik heb het goed geschreven ;-)

NaNoWriMo is de afkorting van National Novel Writing Month. Nog steeds last van vraagtekens? Maak je niet druk. Je hebt Google niet nodig, ik zal het gewoon even uitleggen ;)

National Novel Writing Month is iets wat ieder jaar weer terugkeert. Iedere jaar weer in de maand november. Het idee is dat je in een maand tijd een boek van minimaal 50 000 woorden van A tot Z schrijft. Om dit te kunnen halen zal ik ongeveer 2000 woorden per dag moeten schrijven. Normaal gesproken is dat geen probleem, ik heb juist altijd te veel woorden. Ik moet altijd woorden schappen, maar hoe zal dat nu zijn...

De meeste heren laten in November, eigenlijk moet ik Movember, een snor staan en staan daarbij stil bij prostaatkanker. Dat is wel even iets anders. Twee totaal verschillende dingen. Het komt er dus op neer dat gewoon in een maand tijd een boek ga proberen te schrijven.

Sommige van jullie zal de NaNoWriMo bekend in de oren klinken, want inderdaad vorig jaar heb ik ook een poging gewaagd! Helaas heb ik het toen niet gered. M'n verhaal was (en is overigens) nog steeds niet af, afgezien daarvan zat ik op een slordige 30 000 woorden. Ach, ik was in ieder geval over de helft... En ik heb er bruikbaar schrijfmateriaal aan overgehouden.

Omdat ik dag en nacht schrijf en omdat ik dit een hele leuke uitdaging vind heb ik besloten om dit jaar weer deel te nemen. De kans is groot dat ik het dit jaar ook niet zal redden, maar hé ik ben weer een ervaring en (hopelijk) nieuw schrijfmateriaal rijker.

De komende maand zal ik paar keer een update plaatsen om te laten weten hoe het gaat. Vloeien de woorden uit mijn vingers het beeldscherm op? Of heb ik een gigantisch schrijversblok dat me lastig valt?

Ik kan jullie in ieder geval nu al vertellen dat ik vandaag van start ben gegaan. Het plan vloeide gelukkig een aantal dagen geleden al vlot uit mijn vingers en ik heb alle punten die ik mijn verhaal wil hebben op papier staan. Ik kan jullie ook melden dat ik de eerste 2000 woorden met gemak heb gehaald. De teller staat as we speak op 7600 woorden! Woooh, dat geeft een lekker gevoel.

Nou ik heb al weer genoeg waardevolle schrijverstijd verknoeit. Het is weer tijd om verder te schrijven!




"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten