zondag 16 november 2014

NaNoWriMo - Update 2

Hier ben ik dan met mijn tweede update!
Hé en zo als beloofd binnen 10 dagen ;-P

Wederom erg leuk bedacht, maar ik heb ook deze keer geen idee wat ik precies moet plaatsen.

Moet ik jullie vertellen over mijn dansende vingers op het toetsenbord van mijn laptop? Dan wel niet weer over de struggles?
Of over het feit dat ik gisteren slecht 465 woorden op papier heb weten te krijgen?

O wacht! Ik heb al een idee!
Waarom vertel ik jullie in deze update niet gewoon wat meer over het verhaal?! Vinden jullie dat geen goed idee? Nou ik wel!

Maar voordat ik jullie wat over het verhaal ga vertellen wil ik eerst een foto met jullie delen. Ik heb deze foto overigens niet zelf gemaakt, maar gewoon via Google gevonden.



Wat doet deze foto met je? Doet de foto überhaupt wel wat met je?
Schept het een verwachtingsbeeld?

Laat me raden...
Als jullie deze foto zien denken jullie vast dat dit verhaal over een meisje gaat die aan (klassiek) ballet doet. Heb ik het goed? Waarschijnlijk zal het over een meisje gaan die net buiten de boot valt, een vreemde eend in de bijt. Mag ik door gaan voor de magnetron?

Nee, dat is flauw van me...
Ergens hebben jullie wel gelijk hoor. Het verhaal gaat inderdaad over een meisje. En ja, ze kan goed dansen. Maar haar dans is maar een klein onderdeel van het verhaal.

De naam van het meisje is Lara. Samen met haar vader en moeder verhuist ze naar een andere stad. En in die stad speelt het verhaal zich af. De rede van de verhuizing is het faillissement van haar vaders garage. Haar vader heeft inmiddels een andere baan, in een andere stad. Hij is monteur bij een garage. Haar moeder kon gelukkig gemakkelijk een andere baan vinden en werkt nu als een schoolzuster op één van middelbare scholen in de stad.

Lara is nieuw, ze kent niemand. Op haar nieuwe school wordt er van haar verwacht dat ze deel uit maakt van het cheerteam, dit omdat ze op haar oude school ook in het team zat. Dat team sleepte de ene na de andere overwinning in de wacht. Lara's enthousiasme voor cheeren neemt af als ze merkt dat de cheerleaders op haar nieuwe school een heel ander aanzien hebben dan op haar oude. De cheerleaders worden hier nog net niet op handen gedragen. Ondanks dat blijft ze bij het team. Als ze de komende schooljaren in het team blijft, maakt ze wellicht kans op een studiebeurs. En die beurs kan ze goed gebruiken...

Vrij snel gaat ze opzoek naar een bijbaantje. Tot Lara's verbazing is één van de lokale crossmotorgarage's opzoek naar een nieuwe monteur/technicus. Ondanks dat ze dol is op dansen, is haar liefde voor de motorcross groter. Lara solliciteert en wordt meteen aangenomen. Tijdens haar eerste werkdag maakt ze kennis met Leon, een coureur van de garage, en zijn grote ego.

Benieuwd hoe dit verhaal verder gaat? Sorry, maar dat kan ik jullie (nog) niet vertellen. Wie weet daar meer over in mijn volgende update. Ik ga nu weer snel verder met schrijven, de 50.000 woorden zijn namelijk nog lang niet in zicht!

"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten