maandag 2 maart 2015

... Dinsdag

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer!
Zoals jullie weten bestaat mijn blog Sabrina Diana's View nu een jaar. Dat vraagt dus om iets nieuws. Maar wat? Iets eenmaligs? Of iets wat ik regelmatig terug kan laten komen?

Mijn keuze gaat natuurlijk uit naar dit laatste. Maja, wat is regelmatig wat terug laten komen? Eén keer in de maand? Minder? Of misschien vaker? Ik heb besloten om, naast mijn 'gewone' updates, één keer in de week wat te plaatsen. De dinsdag heb ik hiervoor uitgekozen. (Of het me ook daadwerkelijk gaat lukken iedere dinsdag wat te plaatsen weet ik niet, maar ik ga er mijn uiterste best voor doen)

Oké, nu heb ik een vaste dag en ik weet dat ik hetgeen wekelijks wil plaatsen. Maar wat is 'hetgeen'? Wat wil ik gaan doen? Elfen? Haiku's? Andere dichtvorm? Nah, dat zal ik jullie (en mezelf) besparen ;-) Wat het dan wel gaat worden???

Tijdens het opruimen van mijn kast kwam ik het blauwe doosje Story Cubes (van Rory's) tegen, wat ik ongeveer twee jaar geleden in Londen heb gekocht. Het is een soort spel wat je met 9 dobbelstenen speelt. Iedere dobbelsteen kent 6 unieke afbeeldingen. In totaal zijn dat dus 54 unieke afbeeldingen.

Het is de bedoeling dat je de dobbelstenen schudt en gooit. Met de afbeeldingen die je opgegooid moet je dan een kort verhaal verzinnen. Dit kan natuurlijk van alles zijn. Door de 54 unieke afbeeldingen, zijn de mogelijkheden eindeloos.

 

Inmiddels ben ik in het bezit van drie verschillende Rory's Story Cubes. Het blauwe doosje, Actions, (9 dobbelstenen) wat ik in Londen kocht. Het oranje doosje, Classic, (ook 9 dobbelstenen) en het roze pakje, Enchanted, (3 dobbelstenen). Deze laatste set is een uitbreiding, maar kan ook los van de andere doosjes gebruikt worden.

Er is ook nog een groen doosje, Voyages, dit doosje telt ook 9 dobbelstenen.
Naast de Enchanted uitbreiding zijn er nog vijf andere uitbreidingen (allen bestaande uit 3 dobbelstenen), namelijk Clues (voor raadsels, mysteries en detectives), Prehistoria (hierbij kan je denken aan dino's, holbewoners, jagen met speren of met pijl en boog en massa's grote dieren), Score (denk hierbij aan sport), Medic (voor medische en wonderverhalen) en Intergalactic (voor een intergalactisch thema). Genoeg dus om mijn verzameling mee aan te vullen.

Maar terug naar de dinsdag, want ik begin af te dwalen...
Het lijkt mij dus een leuke uitdaging om iedere dinsdag een origineel Story Cube verhaal te plaatsen. Natuurlijk met foto, zodat jullie kunnen zien welke dobbelstenen ik heb opgegooid.

Morgen verschijnt dus mijn eerste Story Cube verhaal!
Wens me succes en wie weet tot morgen.






  "I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten