maandag 12 mei 2014

Eurovisie Songfestival 2014


Twee dagen zijn er voorbij sinds Waylon en Ilse, The Common Linnets, tweede zijn geworden op het Eurovisie Songfestival in Denemarken. Een plek waar ze, en de rest van Nederland, ontzettend trots op mogen zijn.

Natuurlijk kan ik als Songfestival-geek het niet laten om een kort bericht over het Songfestival van 2014 te schrijven. Ik zal geen commentaar geven op nummers en optredens, ik zal enkel mijn favoriete nummers plaatsen, natuurlijk met een kleine toelichting.

Tot mijn verbazing waren er dit jaar een hoop goede/leuke liedjes ingezonden. Hieronder mijn favorieten in willekeurige volgorde.


Paula Seling & Ovi - Miracle


Vier jaar geleden, in 2010, stonden zij ook al voor Roemenië op het podium. Toen zongen zei "Playing with Fire". In 2010 eindigden zij op de derde plaats. Ik was toen al fan van dit duo en vond het daarom alleen maar leuk om te zien dat ze dit jaar weer terug waren.

Klik op de paars muzieknoot om naar het optreden van "Miracle" te gaan: 
Klik op de rode muzieknoot om naar het optreden van vier jaar geleden te gaan: 
Klik op de oranje muzieknoot om naar de videoclip van "Playing with Fire" te gaan: 



Kally Saunders - Running


Het nummer van Hongarije is toch wel mijn favoriete nummer. Dit komt mede door de tekst. De zanger heeft dit nummer zelf geschreven, het gaat over een vriendin die vroeger mishandeld is door haar vader. Ik vind dit echt een nummer met een boodschap.
Klik op de muzieknoot voor het optreden: 



Pollapönk - No Prejudice


Het nummer van IJsland. De mannen staan er fleurig bij. "LOVE!"
Klik op de muzieknoten om naar de videoclip te gaan: 



Softengine - Something Better


Gewoon een lekker nummer van Finland!
Klik op de muzieknoot voor het optreden: 


Sebalter - Hunter of Stars


Dit nummer van Zwitserland fluit je zo mee.
Klik op de muzieknoot voor de videoclip: 



Basim - Cliche Love song


Lekker vrolijk nummer van Denemarken. "Scoo-be-doo-be-dap-de-be-di..."




Mariya Yaremchuk - Tick-Tock


En ja, ook het nummer van Oekraïne staat in de lijst van mijn favorieten. Al ben ik geen fan van het optreden... "Tick-Tock..."
Klik op de muzieknoot om naar de videoclip te gaan: 




Conchita Wurst - Rise like a Phoenix


Natuurlijk is de grote winnaar, uhh... ik bedoel winnares(?) ook één van mijn favorieten. Oostenrijk heeft met Conchita echt een statement neergezet. Geweldig nummer, iedere keer weer kippenvel. Dit nummer is wat mij betreft de terechte winnaar!
Klik op de muziek voor de videoclip: 


Aram MP3 - Not Alone


Dit nummer van Armenië vond ik erg goed in elkaar zitten.
De opbouw in de muziek, iedere keer weer kippenvel...
Klik op de muzieknoot voor het optreden: 



Dit waren mijn favorieten van het Eurovisie Songfestival van 2014. Inmiddels heb ik ook op Spotify een afspeellijst gemaakt met nummers van het Eurovisie Songfestival door de jaren heen.

Wat waren jullie favorieten nummers van het afgelopen Songfestival?



"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten