zaterdag 31 mei 2014

Looms

Looms, een gigantische rage op dit moment.
Iedereen zie je wel met een eigen gemaakte Loomarmbandje lopen.

Inderdaad dit keer geen verhaal, dit keer een view.

In 2010 in dit 'speelgoed' ontworpen en bedacht door Cheong Choon uit Novi, Michigan. De gekleurde siliconen elastiekjes worden inmiddels in zestien landen verkocht. In Amerika is het zelfs uitgekozen tot Speelgoed van het jaar 2014.

Mijn eerste gedachten was: "Wat heeft iedereen toch? Waarom is dat zo bijzonder, het zijn toch gewoon gekleurde elastiekjes". Maar iedereen, met name de jeugd, is er helemaal wild van. Bij verschillende verkooppunten in de stad is het dringen voor het Loomschap. Ergens doet het mij een beetje denken aan de Scoubidou touwtjes van vroeger. Dat was een rage in 2004. Verder dan een rondje, een vierkantje en twee andere vormen kwam ik niet. Nee, ik had absoluut geen Scoubidoutalent.

Het schijnt dus dat het maken van Loomarmbandjes heel makkelijk is. Het nieuwsgierige kind komt dan in mij naar boven. Jullie raden het waarschijnlijk al, die wil dat natuurlijk uitproberen. Voor een paar euro heb je bij de speelgoedwinkel al een pakketje om je eigen Loomarmbandjes mee te maken. De inhoud: Een zakje met honderden gekleurde siliconen elastiekjes, een zakje met sluitingkjes, een haaknaald en een pinbord of houder.

Nadat ik mijn Loompakket had gekocht ben ik op internet gaan kijken naar de mogelijkheden. Al snel kwam ik er achter dat je niet alleen armbandjes met deze gekleurde elastiekjes kan maken. Sommige mensen maken ook ringen, haarbanden, hangers voor oorbellen en hele figuren van deze siliconen elastiekjes. Dus je kan het net zoals bij de Scoubidou touwtjes zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Ik heb het simpel gehouden en ben voor een visgraatarmbandje gegaan. Tot mijn verbazing ging het heel makkelijk en werkte het ook nog eens ontspannend. Wie had dat gedacht?

En zeg nou eens zelf, das toch best een leuk armbandje geworden ;-)



                                   

"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten